אושר בקריאה ראשונה חוק שירות לאומי לתלמידי ישיבות

איתי גדסי No Comments on אושר בקריאה ראשונה חוק שירות לאומי לתלמידי ישיבות

אושר בקריאה ראשונה בכנסת: הוראת שעה לשנה שתאפשר לתלמידי ישיבות שניתן להם צו דחיית שירות טרם פקיעתו של ההסדר, לשרת בשירות לאומי

צילום: דוברות הכנסת - נועם מושקוביץ'
23:00
27.04.24
אתר קול חי No Comments on פרק ביצועים אחרון: אלו הקלידנים הטובים שיעלו לשלב הבא • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

מליאת הכנסת אישרה הלילה (בין שני לשלישי) בקריאה ראשונה את הצעת חוק שירות לאומי אזרחי (תיקון מס' 5), התשפ"ג 2023. בהצעת החוק תמכו 42 חברי כנסת, למול 29 מתנגדים, והיא תועבר לוועדת החוץ והביטחון לשם הכנתה לקריאות השניה והשלישית.

בהצעת החוק מוצע לאפשר לתלמידי ישיבות שניתן להם צו דחיית שירות טרם פקיעתו של ההסדר שאיפשר זאת ב-30.6.2023, לשרת בשירות לאומי-אזרחי, אם מלאו להם 21 שנים ואם התקיימו בהם תנאים נוספים. מוצע לקבוע את ההסדר כהוראת שעה לשנה, עד יום 30.6.2024.

בדברי ההסבר להצעה נכתב: "ביום ו' בתמוז התשפ"ג (25 ביוני 2023) קיבלה הממשלה ה–37 את החלטה 682, שעניינה 'השירות בצבא הגנה לישראל והוקרת משרתים'. בהחלטת הממשלה 682 הוחלט, בין השאר, כך: בסעיף 1 להחלטה הוחלט 'להנחות את שר הביטחון, בתיאום עם שר האוצר, לקדם מתווה ממשלתי בנושא השירות בצה"ל והוקרת המשרתים, שיכלול, בין היתר, את הנושאים הבאים: א. חקיקה המסדירה את שילובם של תלמידי ישיבות ובוגרי מוסדות חינוך חרדיים בשירות צבאי, בשירות לאומי־אזרחי ובשוק העבודה, בדגש על תעסוקה איכותית'.

"בסעיף 2 להחלטה הוחלט כי החקיקה האמורה תקודם בלוח זמנים קצר, 'לשם השלמת הליכי החקיקה עד לסיום מושב החורף 2024'. בסעיף 5 להחלטה הוחלט 'להנחות את שרת ההתיישבות והמשימות הלאומיות, בתיאום עם שר הביטחון ושר האוצר, לקדם הצעת חוק ממשלתית אשר במסגרתה תוסדר האפשרות של תלמידי הישיבות ובוגרי מוסדות חינוך חרדיים להצטרפות לשירות אזרחי במהלך תקופת הביניים, בהתאם לכללים הנהוגים כיום'.

"בעקבות החלטת הממשלה 682 ובהתאם לה, מוצע בהצעת חוק זו להאריך את תקופת תוקפו של החוק בשנה נוספת, עד יום כ"ד בסיוון התשפ"ד (30 ביוני 2024). זאת, מתוך כוונה לקדם הסדר כולל חדש עד תום מושב החורף של הכנסת בשנת 2024.

"כאמור בהחלטת הממשלה 682 השירות הלאומי־אזרחי מאפשר מסלול של תרומה לחברה ולמדינה נוסף על מסלול השירות הצבאי. השירות תורם לגופים הציבוריים שבמסגרתם הוא נעשה וגם למשרתים עצמם שבעבורם הוא מהווה צעד ראשון לקראת השתלבות בשוק התעסוקה.

"קטיעת האפשרות לקלוט משרתים חדשים במסלול השירות הלאומי־אזרחי תפגע במסלול השירות מפני שהיא עלולה לפגוע באמון של הציבור החרדי במסלול ובנכונותם של הגופים המפעילים להסתמך על המשרתים. בכך, עלול להיגרם נזק לתהליך המורכב והעדין של השתלבות תלמידי הישיבות במסגרת השירות הלאומי־ אזרחי, ותהליך זה יוסג לאחור".



0 תגובות